روغن خراطين چند سانت افزايش ميدهد ؟

نكات مهم در زمان استفاده از روغن خراطين صورت حتما زمان بزاريد و درست ماساژ دهيد
حداقل روزي يك بار و حداكثر روزي ۲ بار با فاصله ۱۲ ساعت از هم استفاده كنيد
حتما يكبار قبل خواب استفاده كنيد
براي بدنسازان + روش صحيح استفاده خراطينداشتن بدني ماهيچه اي بسيار جذاب و خاص هست و نيازمند ورزش كردن هست و هيچ راه جايگزيني هم ندارد اما ميتوان پس از ايجاد ماهيچه آن را با روغن خراطين حجم و تقويت كرد
دقت داشته باشيد كه براي داشتن بدني عالي و حرفه اي شما نيازمند برنامه غذايي صحيح تمرينات اصولي و زير نظر مربي متخصص نياز هست قرار بگيريد
اما به جاي مصرف ” پودر و مكمل ” ، ” آمپول ” كه دركنار برجسته كردن اندام ( البته موقت ) بهترين گزينه كه عوارضي هم ندارد استفاده از روغن خراطين هست
در نظر داشته باشيد پودر و مكمل ها صدمه بسياري به دستگاه گوارش و كبد ميزنند


روش صحيح استفاده از روغن خراطين بدنسازان


در ابتدا حسابي ورزش كنيد مثل هميشه ( مثال : شكم ) و تمريناتي كه مربي براي ” شكم ” به شما داده را درست و با تمام توان انجام دهيد
سپس بدن خود را بشوييد را روي شكم بزنيد و با حوصله كامل ماساژ دهيد تا جذب شود
سپس از كمپرس سرد استفاده كنيد ( توضيح ” كمپرس سرد ” در روش استفاده براي لب توضيح داده شده)
نكات مهم براي بدنسازان
حتما از كمپرس سرد استفاده كنيد
حتما بزاريد ۲۴ ساعت روي پوست باقي بماند و نشوييد
حداقل روزي دو بار و حداكثر روزي يك بار استفاده كنيد
حتما يكبار بعد از تمرينات ورزشي خراطين را استفاده كنيد
اگر براي مثل ميخواهيد براي شكم استفاده كنيد حتما تمرينات ورزشي مربوط به شكم را بهتر انجام دهيد
استمرار و مداومت داشته باشيد
حتما از كمپرس سرد استفاده كنيد ( توضيح ” كمپرس سرد ” در روش استفاده براي لب توضيح داده شده)
روغن خراطين باسن + روش صحيح استفادهباسن هم مثل ديگر اندام هاي بدن در زيبايي ظاهر بسيار اهميت دارد و داشتن لب ، گونه ، سينه و باسن اهميت زيادي دارد
عوامل كوچك بودن باسن بانوان :
نشستن زياد بر روي صندلي ( شغل هاي پشت ميز نشيني )
لاغري هاي غير اصولي
ژنتيك
ورزش هاي غير اصولي
راه هايي هم براي برجسته كردن باسن وجود دارد كه تزريق ژل ( طبيعتا داراي عوارض بسيار ) ، رژيم هاي چاقي ( با چاق شدن تمام بدن چاق ميشود ! ) تنها راه هاي طبيعي و بدون عوارض براي برجستگي باسن ” ورزش ” ( نياز به برنامه درست ورزشي ، تغذيه مناسب ، استمرار ، پشتكار ) استفاده از روغن خراطين اصل ميباشد
روش استفاده صحيح از روغن خراطين باسن
در ابتدا باسن خود را تميز كنيد تا چرب نباشد
سپس را روي باسن خود بريزيد و ماساژ دهيد
به صورت دوراني ( دايره اي ) و عمودي ( از ” پايين ” به بالا ) ماساژ دهيد
كمي محكم ماساژ دهيد تا باعث جذب بهتر شود
روغن خراطين براي سينه بانوان + روش صحيح استفادهاندام خانم ها در جذابيت ظاهري بسيار اهميت دارد چرا كه علاوه بر مورد اهميت بودن جنس مخالف باعث خوش فرم شدن لباس هم ميشود
عوامل كوچك بودن سينه بانوان :
لاغري هاي غير اصولي
استفاده از ورزش هاي غير اصولي
ژنتيك ( ترشح هورمون ها )
روغن خراطين سينه بسيار مورد استفاده مخاطبين هست چرا كه با استفاده چند دوره به راحتي ۲ الي ۳ سايز به صورت طبيعي اضافه ميكنند بدون نياز به هيچ گونه قرص ، تزريق ژل ، ورزش هاي سخت ، اضافه وزن هاي غير اصولي و . . .
روش استفاده صحيح استفاده از روغن خراطين سينه بانوان
در ابتدا اون قسمت را تميز كنيد ميتوانيد در بهترين حالت بعد از حمام استفاده كنيد
سپس روغن خراطين را روي محل مورد نظر بريزيد و ماساژ دهيد
روش ماساژ بسيار اهميت دارد
حتما به صورت دوراني ( دايره اي ) ماساژ دهيد
ماساژ را كمي محكم انجام دهيد
حتما هر دو سينه ي خود را به يك اندازه ماساژ و روغن بزنيد
حتما ضربه بزنيد تا باعث تحريك و جذب بهتر شود
در انتها حتما از كمپرس سرد استفاده كنيد
نكات مهم در استفاده براي سينه
كمپرس سرد را فراموش نكنيد ( توضيح ” كمپرس سرد ” در روش استفاده براي لب توضيح داده شده)
در هر ۲۴ ساعت حداكثر ۱ بار و حداقل ۲ بار با فاصله زماني دوازده ساعت استفاده كنيد
حتما يك نوبت قبل از خواب استفاده كنيد
به ماساژ اهميت دهيد و زمان خوبي اختصاص دهيد
حتما از كمپرس سرد استفاده كنيد ( توضيح ” كمپرس سرد ” در روش استفاده براي لب توضيح داده شده)
حتما به باسن خود ضربه بزنيد تا باعث تحريك پوست و جذب بهتر شود
نكات مهم در استفاده از روغن خراطين باسن
حتما براي ماساژ زمان مناسبي بزاريد
در هر ۲۴ ساعت بهتر است كه حداكثر روزي ۲ بار (با فاصله ۱۲ ساعت ) و حداقل يك بار استفاده كنيد
حتما از كمپرس سرد استفاده كنيد
پس از زدن حتما از طرفين به سمت وسط ماساژ دهيد ” كمي محكم ماساژ دهيد ”
حتما هر دو قسمت باسن را مساوي ماساژ دهيد
حتما از پايين به بالا ماساژ دهيد
خراطين براي خط اخم ، خط لبخند و گودي زير چشم + روش صحيح استفادههمانطور كه ميدانيد زيبايي چهره بسيار مورد اهميت هست و صورت داراي خطوط اصلا جذابيت ندارد و باعث زياد نشون دادن صورت خستگي زياد و كسي از نگاه كردن به اون چهره حس خوبي دريافت نميكند
از آنجايي كه تمام خانم هاي ايراني با موضوع آرايش و زيبايي و سلامت پوست آشنايي دارند به راحتي متوجه خطوط و گودي زير چشم ميشوند كه به لطف خدا با استفاده از روغن خراطين ميتوانيد به صورت طبيعي اين خطوط و گودي را رفع كنيد
دلايل اصلي گودي زير چشم : تغذيه نامناسب ، مصرف كم روزانه آب ، رژيم لاغري غير اصولي ، ژنتيك ، وزن كم و . . .

آشنايي با روش كاشت و تكثير گياه پنيرك

پنيرك گياهي است پايا ، به ارتفاع ۳۰ تا ۶۰ سانتيمتر و پوشيده از كركهاي دراز كه به حالت وحشي در جنگلها و اراضي باير مي‌رويد. ريشه آن گوشت‌دار كم و بيش منشعب ‏، مخروطي شكل ، مستقيم و ضخامت آن ۱٫۵ تا ۲٫۵ سانتيمتر است. ساقه آن راست و استوانه‌اي شكل است.
خواص و كاربرد پنيركدر هند از گياه پنيرك به عنوان داروي لعابدار نرم كننده و خنك كننده استفاده مي شود و در موارد ناراحتي هاي غشاهاي مخاطي مجاري ريه و مجاري مثانه و ادرار تجويز مي شود. به شكل ضماد نيز در استعمال خارجي براي رفع التهابهاي پوست كاربرد دارد.
در مناطق مختلف خاور دور از برگها و گلهاي پنيرك كه داراي لعاب فراوان است براي نرم كردن سينه و به صورت غرغره براي شست و شوي دهان مصرف مي كنند.دارويي براي معالجه برونشيت و ورم حلق و گلو مي باشد. به علاوه مدر است و براي معده و طحال نافع مي باشد. ۳۰ گرم برگ خشك پنيرك در يك ليتر آب مي جوشانند و به عنوان نرم كننده و مسكن مي خورند.
از نظر طبيعت پنيرك طبق رأي حكماي طب سنتي كمي سرد و تر است وعده اي آن را معتدل مي دانند و در مورد خواص آن معتقدند كه پنيرك اعتدال دهنده و ملين است. اخلاط غليظه را رقيق و اخلاط خيلي رقيق را معتدل مي نمايد. انسداد مجاري كبد را باز مي كند و موجب ازدياد ترشح ادرار و شير مي شود.
ضماد ساييده برگ آن براي شكستگي اعضا و تحليل رومخهاي گرم و گزيدن زنبور مفيداست. اگر با روغن زيتون مخلوط و تهيه شود براي سوختگي آتش و باد سرخ و گزيدن عقرب نافع است. خوردن دم كرده شاخه و برگ آن با شكر براي سرفه و رفع خشونت صدا كه ناشي از حرارت و خشكي باشد و همچنين براي يرقان، شكم روش و سوزش مجراي ادرار مفيد است.
اين گونه را به فارسي «پنيرك» گويند و در كتب طب سنتي آن را با نام «خطمي» ذكر مي كنند به فرانسوي به طور كلي Framageon و Fausse guimauve و نوع كبير را Grande mauve وMauve sauvage و به انگليسي High mallow و Common mallow گفته مي شود. گياهي است از خانواده Malvaceae نام علمي آن Malva sylvestis L مي باشد. اين نوع كبير را به هندي «گل خير» و به اردو «خباجي» و در برخي از مناطق هند «خطمي» مي نامند.
پنيرك كبير گياهي است علفي پايا يا دو ساله بلندي آن ۸۰-۴۰ سانتي متر. برگها متناوب با دمبرگ بلند و با بريدگي عميق كه برگ را به ۷-۵ قسمت تقسيم مي كند. گلهاي آن درشت و در ماههاي ارديبهشت تا تيرماه به رنگ قرمز مايل به بنفش ظاهر مي شود. ريشه آن عمودي كمي ضخيم گوشتدار سفيد رنگ و ساقه آن پوشدهاز كرك است. تخمدان آزاد مدور داراي خانه هاي متعدد و ميوه آن كپسول گرد و مدور است كه در خانه هاي متعدد و مشخص آن در هر خانه يك دانه قرار دارد.
اين گياه در ايران مي رويد. واريته اي از اين گياه به نام Malva sylvestris var mauritiana Boiss L)) كه مترادف آن M.mautitiana L نيز گفته شده است، در ايران مي رويد و در نواحي البرز، كرج، كن، بيلغان و در آذربايجان نزديك تبريز و در خوي در قراچال و در كوههاي گرد، در اراك، در خراسان در كوپه داغ، قوچان و بين تربت حيدريه و اسدآباد مشهد و در جنوب در شيراز، در كرمان و بلوچستان ديده شده است.
پنيرك صغير
به فارسي «پنيرك» ، در شيراز «خطمي كوچك» و در كتب طب سنتي «خبازي» و «خيرو» گفته مي شود. به هندي نيز خبازي مي نامند. به فرانسوي La mauve a feuilles vondes و Petite mauve و به انگليسي Mallow نامند. گياهي است از خانواده Malvaceae نام علمي آن Malva rotundifolia L مي باشد.
پنيرك صغير از نظر ارتفاع، برگ و گل در تمام قسمتها كوچكتر از پنيرك كبير است. بلندي آن در حدود يك وجب و حداكثر تا ۵/۰ متر است. برگهاي آن گرد گلهاي آن سفيد يا رگه هاي قرمز يا قرمز شرابي است. اين گياه نيز در اغلب مناطق ايران مي رويد از جمله در دامنه هاي البرز، اطراف تهران، هفت حوض، و در مناطق شمال ايران، اطراف گيلان، آستارا و در آذربايجان و دليجان و نزديك تبريز و در خوي و در مناطق مركزي ايران در اصفهان، در سمنان، اراك و در خراسان در قوچان، كوپه داغ و در جوب جزيره قشم و بندرعباس و كرمان و بلوچستان به طور خودرو ديده مي شود.
تخم آن براي معده هاي ضعيف مضر است براي رفع عوارض تخم آن بايد از رب ميوه يا كمپوت ميوه استفاده كرد. مقدار خوراك از تخم آن تا ۲۰ گرم است. خوردن دم كرده گل پنيرك براي زخم كليه و مثانه نافع است و اگر از سر شاخه هاي گلدار آن استفاده شود براي در روده و مثانه مفيداست.
دم كرده گل پنيرك: ۱۰ گرم گل پنيرك را در ۱ ليتر آب جوش دم كرده و صاف نمايند و به عنوان نرم كننده سينه و ساير خواص آن به تدريج فنجان فنجان بياشامند.
آشنايي با روش كاشت و تكثير گياه پنيرك
برگهايي متناوب بزرگ و با دمبرگ دراز شامل ۵ تا ۷ لوب دندانه‌دار و گلهاي به رنگ گلي مايل به بنفش با تزئيناتي از خطوط تيره دارد. مادگي آن مركب از ۱۰ تا ۱۲ برچه مي‌باشد كه هر يك پس از رسيدن منحصرا داراي يك دانه مي‌باشد. ميوه پنيرك مسطح و ده قسمتي است. بذر پنيرك لوبيايي شكل و قهوه‌اي رنگ است.
به فارسي به طور كلي انواع آن را «پنيرك» و در شيراز «خطمي كوچك» و «نان كلاغ» و در گيلان «پين ديره» و در كتب طب سنتي انواع آن را با نامهاي «خبازي» ، «خيرو» و «ملوخيا» ذكر مي كنند. به هندي نيز برخي گونه هاي آن را پنيرك و برخي گونه را «خبازي» و «خباجي» مي نامند. به فرانسوي به طور كلي انواع آن را Framageon و Mauve و به انگليسي Mallow گويند. اين گياه داراي دو نوع دارويي عمده است كه در ايران نيز مي رويند نوع كبير و نوع صغير.
دامنه انتشار گياه پنيرك
نواحي مختلف البرز ، اطراف تهران، دره هفت حوض، كرج، شمال ايران، ايسپيلي (گيلان) آذربايجان ، دليجان ، خوي ، آستارا ، نواحي غربي درياي خزر ، مركز ايران ، اصفهان ، خراسان ، دامغان ، سمنان ، اراك ، فارس ، جزيره قشم ، بندر عباس، كرمان ، بلوچستان.
گلهاي پنيرك را براي مصارف دارويي بايد در دوران شكوفه و قبل از باز شدن كامل يعني در اواخر بهار و اوايل تابستان برداشت كرد و در سايه خشك نمود و ريشه پنيرك در پاييز از خاك بيرون آورده شود و تميز وخشك گردد و برگهاي پنيرك در ماههاي خرداد و تير برداشت شده و در سايه خشك مي شود. چون پنيرك در حد وسيعي به طور خودرو مي رويد پرورش آن چندان معمول نيست.
پنيرك
تركيبات شيميايي گياه پنيرك
از نظر تركيبات شيميايي در برگهاي پنيرك كبير تانن يافت مي شود و به علاوه در برگها در حدود ۰۱۸/۰ درصد يك ماده فعال وجود دارد كه محرك عضلات صاف رحم و روده ها مي باشد [G.I.M.P]. طبق گزارش ديگري در گل پنيرك مقدار كمي ماده رنگي به نام مالوين يافت مي شود كه در اثر هيدروليز به گلوكز و مالوي نين تجزيه مي شود.
در تمام اندام گياه مقدار قابل ملاحظه اي درحدود ۵۰-۱۵ درصد لعاب وجود دارد و مطالعات ديگر ينشان مي دهد كه لعاب گلهاي پنيرك شامل مواد ال – آربينوز ، ال – رامنوز ، دي – گالاكتوزرونيك اسيد و … مي باشد. در برگهاي پنيرك نيز مقدار زيادي لعاب وجود دارد كه در آن ويتامينهاي A، fو C مشخص شده است و لعاب آن اثر نرم كننده مدفوع را در روده هاي بزرگ دارد.
داشت پنيرك
در صورتي كه بذرها بصورت متراكم در طول رديفها كاشته شده باشند، بايد در مرحله هفت تا هشت برگي به تنك كردن آنها اقدام نمود بطوري كه فاصله دو بوته در طول رويش رديف ۳۰ تا ۴۰ سانتيمتر گردد. اين گياه به اكثر علف كشها حساس است از اين رو در طول بايد دو تا سه بار اقدام به وجين مكانيكي علفهاي هرز نمود.
آبياري منظم و به موقع نقش عمده‌اي در افزايش عملكرد دارد. از آفات اين گياه قارچ عامل بيماري زنگ است كه براي مبارزه با آن مي‌توان از محلول ۰٫۴ zineb يا محلول ۰٫۲ درصد به صورت محلول پاشي استفاده نمود.
خواص پنيرك
برداشت پنيرك
در روزهاي آفتابي و خشك اوايل تابستان بتدريج برداشت گلهاي پنيرك به همراه كاسبرگها صورت مي گيرد. گلها را پس از برداشت بايد به سبد منتقل كرد و از ايجاد هر گونه فشار به آنها خودداري نمود. برگهاي بدون دمبرگ بتدريج توسط كارگر برداشت مي‌شوند. بهترين زمان برداشت برگها هنگامي است كه گياهان به گل مي‌روند.در اين مرحله برگها بيشترين مقدار مواد موثره را دارا مي‌باشند.
گلها را پس از برداشت بايد به ضخامت دو تا سه بند انگشت بر روي هم قرار داد تا خشك شوند. از قراردادن گلهاي پنيرك در آفتاب بايد خودداري نمود، زيرا آفتاب تاثير نامطلوبي بر مواد موثره آن دارد. نسبت گل و برگ تازه به خشك شش به يك و پنج به يك مي‌باشد.
نيازهاي اكولوژيكي پنيرك
گياه دارويي پنيرك در زمان رشد نياز به آب فراوان دارد و شخم عميق خاك در پاييز خاك را به خوبي براي كاشت پنيرك آماده مي كند. نحوه كاشت گياه پنيرك و نيازهاي اكولوژيكي گياه به شرح زير ميباشد:
خاك: خاك مناسب براي كاشت پنيرك، بايستي داراي بافت متوسط و غني از مواد غذايي و ضخامت زياد باشد.
نور: گياه پنيرك براي رشد، نياز به نور كامل دارد.
آب: نياز آبي اين گياه بالاست و نبايد به خشكي برسد.
آفات و بيماريها: از آفات اين گياه قارچ عامل بيماري زنگ است كه براي مبارزه با آن مي‌توان از محلول 4/0zineb يا محلول 2/0 درصد به صورت محلولپاشي استفاده نمود.
آماده سازي خاك براي كاشت پنيركدر فصل پائيز شخم عميقي زده مي‌شود و سپس ۸۰ تا ۱۰۰ كيلوگرم در هكتار اكسيد پتاس و ۴۰ تا ۶۰ كيلوگرم در هكتار اكسيد فسفر و ۱۰ تا ۲۰ كيلوگرم در هكتار ازت به زمين اضافه مي‌شود. در فصل بهار از انجام اعمالي كه سبب كاهش رطوبت خاك گردد بايد خودداري نمود در اين فصل قبل از كاشت بايد زمين را تسطيح و بستر خاك را براي كاشت بذر آماده نمود.
گياه پنيرك
تاريخ و فواصل كاشت پنيرك
پنيرك بهتر است با غلات و با گياهان و جنين به تناوب كشت شود. تكرار كشت اين گياه در يك زمين پس از سه سال انجام پذير است. اواخر اسفند تا اوايل فروردين زمان مناسبي براي كشت مستقيم گياه است. بذرها در رديفهايي به فاصله ۶۰ تا ۸۰ سانتيمتر بايد كشت شوند. براي هر هكتار زمين به سه تا چهار كيلوگرم بذر با كيفيت نياز مي‌باشد.
در صورتي كه بذرها به روش كپه اي كشت شوند فاصله رديفها ۶۰ تا ۸۰ سانتيمتر و فاصله دو بوته در طول رديف ۳۰ تا ۴۰ سانتيمتر مناسب است. در هر دو رويش عمق بذر در هنگام كاشت يك يا دو سانتيمتر مناسب است. در اين روش براي هر هكتار زمين به ۱ تا ۱٫۵ كيلوگرم بذر با كيفيت نياز است.
كاشت و تكثير پنيرك
تكثير پنيركها از طريق كاشت بذر آن صورت مي گيرد و بذر را در اوايل بهار مي كارند و ممكن است در پاييز در خزانه كاشته و در بهار به مزرعه منتقل نمود.
تكثير پنيرك توسط بذر به صورت رديفي صورت گيرد. بذرها در رديفهايي به فاصله ۶۰ تا ۸۰ سانتيمتر و به عمق ۱ تا ۲ سانتيمتر كشت مي‌شوند. پس از كشت رديفي بذرها در زمين اصلي بلافاصله زمين را بايد آبياري نمود.
چنانچه بذرها به روش كپه‌اي كشت شوند در هر چاله بايد پنج تا شش بذر قرارداد و پس از سبز شدن به حذف بوته‌هاي ضعيف اقدام نمود.
فاصله رديفهاي در اين روش ۶۰ تا ۸۰ سانتيمتر و فاصله دو بوته در طول رديف ۳۰ تا ۴۰ سانتيمتر مناسب است. عمق دو بوته در طول رديف ۳۰ تا ۴۰ سانتيمتر مناسب است عمق كاشت ۱ تا ۲ سانتيمتر مي‌باشد.

اسفرزه ،گياه درماني را هرگز نكوبيد

اسفرزه يا تخم سفيد و خطر كوبيدن آن
اسفرزه گياه دارويي است كه بيشتر در مناطق خشك و نيمه گرمسيري رويش مي يابد و خواص بي‌شماري دارد اما اين گياه را هرگز نبايد كوبيد.
است دارد.
وي ادامه داد: زماني كه سرماخورده هستيم و مجاري تنفسي دچار التهاب و عفونت است، با مصرف دم كرده اسفرزه اين علائم برطرف مي شوند
و عضو نشانه هاي سطحي مجاري تنفسي و گوارش نيز دفع مي شود.
وي به ضد يبوست بودن اسفرزه اشاره كرد و گفت: مصرف دانه هاي اين گياه مدفوع را نرم و دفع را بسيار آسان مي كند.
خادم الحسيني در پايان اظهار داشت: نكته بسيار مهمي كه در مصرف اين گياه بايد در نظر داشت اين است كه اسفرزه را نبايد بكوبيم يا آسياب
كنيم زيرا وقتي مصرف كنيم باعث ايجاد سردي شديد مي‌شود و گه گاهي مرگ را به دنبال دارد.
اسفرزه ،گياه درماني را هرگز نكوبيد
اسفرزه ،گياه درماني را هرگز نكوبيداسفرزه
مجتبي خادم الحسيني كارشناس گياهان دارويي گفت:اسفرزه گياه دارويي است كه بذر آن خاصيت دارويي دارد. اسفرزه در ميان عوام
به تخم سفيد نيز معروف است .
اين كارشناس گياهان دارويي با اشاره به اين كه اسفرزه به دو شكل ريز و درشت وجود دارد گفت:
بذرهاي ريز استفاده چنداني ندارد و لعاب زيادي توليد نمي‌كند در حالي كه نوع درست بيشتر مصرف دارويي و لعاب فراواني كه حاوي موسيلاژ

با درمان گياهي سوزش ادرار چقدر آشنايي داريد؟

يك نوع درمان گياهي سوزش ادرار جوشانده عناب خشك به مقدار ٣٠ تا ٤٠ گرم در يك ليتر آب كه به مدت نيم ساعت بجوشد براى درمان ناراحتي هاي مجارى ادرار مفيد است.
يك كيلو گرم بادام را بايد پوست كند و آن را در هاونى كه كمى آب دارد كوبيد تا خميرى بدست آيد. اين خمير را در يك ليتر آب و پانصد گرم شكر حل كرده بعد آن را در صافى با فشار صاف كرده و هفتصد گرم قند و دويست و پنجاه گرم عرق بهار نارنج را به آن اضافه مى نمائيم شربت حاضر است.
درمان گياهي سوزش ادرار
جوشاندهء برگ زغال اخته ي فرنگى به مقدار سى گرم در يك ليتر آب براى بچه‌هايى كه ادرار خود را نمى توانند نگه دارند و پى در پى ادرار مي كنند توصيه شده است.
درمان گياهي سوزش ادرار
با بادام شيرين شربتى بنام (شربت بادام) تهيه مى كنند كه در مورد التهاب و تورم اعضاء تناسلى و ادرار مفيد است. اين شربت خنك و مسكن مى باشد و براى تهيه ي آن بايد اينطور عمل كرد:
درمان گياهي سوزش ادرار
اگر شيره ي تخم كدو را در شير يا آب بپزيد، درد ورم مجارى ادرار را بر طرف مى كند.
درمان گياهي سوزش ادرار
با بادام شيرين، شير بادام را تهيه مى كنند كه مصرف آن براى درمان مجارى ادرار توصيه مى شود. پنجاه گرم بادام شيرين و پنجاه گرم شكر يا عسل و يك ليتر آب لازم است. بادامها را در آب نيم گرم بخيسانيد و پوست بكنيد و آن را در هاونى كه كمى آب سرد در آن ريخته‌ايد بكوبيد تا خميرى به دست آيد. بعد اين خمير را با آبى كه مانده است مخلوط و حل كنيد. شكر يا عسل را در آن بريزيد و خوب هم بزنيد تا حل شود و بعد آن را از صافى نازكى رد كنيد.
دستور ديگر براى تهيه شير بادام اين است كه دوازده بادام را كه با پوست آن شكسته‌اند دوازده دقيقه در نيم ليتر شير بجوشانند و بعد آن را از صافى نازكى رد كنند.
با درمان گياهي سوزش ادرار چقدر آشنايي داريد؟
درمان گياهي سوزش ادرار
گل و ريشه نيلوفر آبى براى درمان گياهي سوزش ادرار مصرف مي شود. يك قاشق قهوه خورى گل خشك نيلوفر آبى را در يك فنجان آبجوش به مدت ١٠ دقيقه دم كنيد و روزى ٢ إلى ٣ فنجان ميل كنيد.
درمان گياهي سوزش ادرار
ادرار نكردن، دستگاه بدن را مسموم مي سازد، در چنين مواردى بايد سه يا چهار قاشق قهوه خورى پياز رنده شده را روى نان و مربا ريخت و خورد و يا آن را با سوپ شير و يا سوپ سبزى مصرف نمود.

درمان چشم و طب سنتي

1- چاي (tea)
جهت درمان تحريكات و آسم چشم
- دو فنجان چاي به اندازه پنج وعده سبزي، آنتي اكسيدان دارد.- چاي از تشكيل لخته‌هاي خوني در سرخرگ‌هاي اصلي جلوگيري مي‌كند.- مصرف روزانه سه فنجان چاي راهكاري موثر براي جلوگيري از حمله قلبي و سكته مغزي است.- به گزارش ايسنا، پزشكان دانشگاه غرب استراليا در يك بازبيني جديد يادآور شدند كه نوشيدن منظم چاي سياه يا چاي سبز مي‌تواند ۱۱ درصد خطر حمله قلبي و بيماري‌هاي قلبي را كاهش دهد.
- هويج، تصفيه و تميز كردن كبد را با خارج كردن صفرا و چربي ها انجام مي دهد و كليه ها را تقويت مي كند.- خوردن هويج براي تميز كردن و استحكام دندان ها مفيد است.- هويج داراي هورموني است كه مانند انسولين عمل مي كند و قند خون را تنظيم مي كند. لذا براي بيماران ديابتي بسيار مفيد است.- افراد زيادي هستند كه براي محافظت پوست شان در برابر اشعه خورشيد، هويج مي خورند.اما شما مراقب باشيد، زيرا هويج پوست تان را از سوختگي آفتاب محافظت نمي كند.
۶- زعفران (saffron)
درمان چشم وطب سنتي
جهت تقويت چشم
- خوردن چاي زعفران باعث هضم غذا مي شود.- اثر مسكن درد دارد.- قاعده آور است .- باعث تحريك اعصاب مي شود.- زعفران خون سازاست و گردش خون را آسان مي سازد.

- مصرف زعفران خونريزيهاي بعد از زايمان را از بين مي برد .- قواي جنسي را تقويت مي كند.- كبد را تصفيه وقوي مي سازد.- سرفه را رفع و اثر مفيد روي درمان برونشيت دارد.

- كليه و مثانه را پاك مي كند.- آرام بخش و خواب آور است.- زعفران ضد تشنج است.- گاز معده را برطرف مي كند.- ادرار آور است.- اگر بالاخره مي خواهيد هميشه شاد و خندان باشيد زعفران بخوريد.
- فرمول قديمي زعفران براي تنظيم عادت ماهيانه خانم ها و بازكردن قاعدگي سال هاست كه بكار مي رود و اثر بسيار مفيدي دارد.
درمان چشم وطب سنتي
4- بابونه (chamomile)
درمان چشم وطب سنتي
جهت شستشوي چشم
- يكي از مهم ترين خواص بابونه، درمان زخم و ورم معده است كه به آساني اين مرض را درمان مي كند.- بابونه اعصاب و قواي جنسي را تقويت مي كند.- بابونه تقويت كننده مغز است.- بابونه ادرارآور و قاعده آور است.- اين گياه ترشح شير را در مادران شيرده افزايش مي دهد.

- درمان كننده سردرد و ميگرن است.- استفاده از بابونه سنگ مثانه را خرد و دفع مي كند.- اگر كسي قطره قطره ادرار مي كند، به او دم كرده بابونه دهيد تا درمان شود.- بابونه درمان كننده كمي ترشحات عادت ماهيانه است.- براي درمان چشم درد، بابونه را در سركه ريخته و بُخور دهيد.

- براي تسكين دردهاي عضلاني دم كرده بابونه بنوشيد.- جويدن بابونه براي التيام زخم هاي دهان مفيد است.- خوردن ۵ گرم ريشه بابونه با سركه ي رقيق محرك نيروي جنسي است (ريشه بابونه گرم تر و خشك تر از گل بابونه است).- بابونه تب بُر و تسكين دهنده درد است.- بابونه تقويت كننده معده است.
2- روغن زيتون (olive oil)
درمان چشم وطب سنتي
جهت ريزش اشك،خارش چشم،قرمزي چشم وتقويت بينايي
براي تسكين دردهاي مزمن، روزانه به طور مرتب روغن زيتون مصرف كنيد. مصرف اين روغن براي تسكين سردرد، دردهاي عضلاني و غيره مفيد است روغن زيتون قدرت درك ذهني افراد را بالا مي‌برد.اگر مي‌خواهيد آلزايمر و مشكلات مغزي ديگر را از خود دور كنيد به غذاهاي روزانه‌تان روغن زيتون اضافه كنيد. روغن زيتون از ابتلا به پوكي استخوان پيشگيري مي‌كند روغن زيتون باعث دفع راحت مي‌شود. اگر مشكل هضم غذا و يبوست داريد به سراغ روغن زيتون برويد. روغن زيتون همچنين از تشكيل سنگ كليه و مثانه جلوگيري مي‌كند.
بر خلاف روغن پارافين كه گاهي براي مقابله با يبوست تجويز مي‌شود اين روغن جذب ويتامين‌هايي مثل ويتامين A، E، K، D حلال در چربي را كاهش نمي‌دهد.اگر دچار يبوست شده‌ايد ناشتا يك قاشق غذاخوري روغن زيتون بخوريد روغن زيتون زماني باعث لاغري مي‌شود كه رژيم غذايي شما سرشار از سبزيجات و ماهي باشد. نبايد در مصرف روغن زيتون اسراف كنيد و از آن براي سرخ كردن استفاده نكنيد. با وجود اينكه روغن زيتون در مقايسه با روغن‌هاي ديگر مقاومت بيشتري در برابر گرما دارد اما با اين وجود گرماي زياد و طولاني مدت ويتامين‌هاي آن‌را از بين مي‌برد.
روغن زيتون پيري سلول‌ها به ويژه سلول‌هاي پوستي را به تعويق مي‌اندازد.به خاطر اينكه اين روغن سرشار از پوليفنول‌ها است. علاوه بر اين روغن زيتون حاوي امگا ۹نيز است كه فعاليت سلول‌ها را بالا مي‌برد و از پيري آن‌ها جلوگيري مي‌كند. روغن زيتون از ابتلا به سرطان سينه و سرطان پروستات پيشگيري مي‌كند. اگر از فشار خون بالا رنج مي‌بريد روغن زيتون بيشتري مصرف كنيد و همچنين مصرف ماهي‌هاي چرب را در الويت قرار بدهيد. مصرف چربي‌هاي اشباع شده مثل كره، پنير، سرخ كردني‌ها و همچنين نمك را محدود كنيد.

3- سيب درختي (apple)
جهت تقويت بينايي يا رفع كم سويي چشم
- سيب در حفظ طراوت و شادابي پوست موثر است.- فشارخون را منظم مي‌كند.- براي دندان‌ها و لثه‌ها مفيد است.- از بروز بيماري نقرس و درد مفاصل پيشگيري مي‌كند.- مقوي مغز است.- اثر آرام بخشي دارد.
- براي تسكين درد در هنگام دندان درآوردن بچه ها، به آنها دم كرده بابونه بدهيد.- براي رفع بي خوابي و داشتن يك خواب آرام و راحت، كافي است ۱۰ دقيقه قبل از رفتن به رختخواب، يك فنجان دم كرده بابونه بنوشيد.- بابونه درمان كننده بي اشتهايي است.- بابونه براي رفع ورم روده موثر است.- دم كرده بابونه درمان كننده كم خوني است.

- از بابونه براي رفع كرم معده و روده استفاده كنيد.- بابونه تسكين دهنده دردهاي عادت ماهيانه است.- بابونه براي رفع زردي مفيد است.- حمام بابونه اثر نيرو دهنده دارد. براي اين منظور چند قطره اسانس بابونه را در وان حمام ريخته، مدت يك ربع در آن دراز بكشيد.- براي تسكين درد، چند قطره اسانس بابونه را با يك قاشق روغن بادام مخلوط كرده و روي محل هاي دردناك بماليد تا درد را تخفيف مي دهد.

- اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام براي رفع ناراحتي هاي پوستي نظير اگزما ، كهير و خارش مفيد است.- براي رفع گوش درد و سنگيني گوش، يك قطره روغن بابونه را در گوش بچكانيد.- اسانس بابونه چون اثر تهوع آور دارد، در مسموميت هاي غذايي مصرف مي شود.- روغن بابونه را براي از بين بردن كمردرد، درد مفاصل و نقرس روي محل درد بماليد.- با دم كرده بابونه اگر موهاي بلوند را بشوييد آنها را روشن تر و شفاف تر مي كند.- خانم هايي كه يائسه شده اند، بهتر است همه روزه دم كرده بابونه بنوشند، زيرا اختلالات يائسگي را برطرف مي كند.- بابونه ضد آلرژي است.
5- هويج (carrots)
جهت درمان شب كوري وتقويت چشم
- هويج، موجب تقويت سيستم ايمني بدن مي شود.- هويج، مقدار كلسترول خون را پايين مي آورد.- اگر هويج مصرف كنيد، بينايي شما تقويت مي شود و مي توانيد در شب بهتر ببينيد.- اگر اسهال داريد، هويج مصرف كنيد.- هويج بدن را از سرما محافظت مي كند.

دندانهايتان را با برگ بو سفيد كنيد

سفيدي دندان با برگ بو 
در اين مقاله روشي طبيعي و بسيار موثر را براي سفيد كردن دندان ها به شما ارائه مي دهيم :
براي استفاده از اين برگ كافي است چند برگ خشك شده ي بو را آسياب كنيد و پودر به دست آمده آن را به كمك مسواك مرطوب شده روي دندان ها بزنيد و اين عمل را هر روز تكرار كنيد و نتيجه را مشاهده نماييد .
برخي از درمان گران جويدن ساقه ي تازه ي كرفس را نيز از بهترين شيوه هاي طبيعي براي از بين بردن رنگ زرد دندان معرفي مي كنند.
دندانهايتان را با برگ بو سفيد كنيد
استفاده از برگ خشك شده درخت بو تاثير زيادي در پاكسازي دندان و سفيد كردن آن دارد
اين گياه كه توسط خانم هاي خانه دار براي از بين بردن بوي بد گوشت هنگام طبخ غذا مورد استفاده قرار مي گيرد ، خاصيت ديگري هم دارد و آن خاصيت سفيد كردن دندان و از بين بردن رسوب هاي زرد رنگ روي دندان ها مي باشد.
دندانهايتان را با برگ بو سفيد كنيدسفيد كردن دندان ها به كمك روش هاي شيميايي علاوه بر هزينه هاي سنگين ، در بسياري موارد اثرات مخربي به روي دندان ها نيز دارد.

طب سنتي با ترجبين

طب سنتي براي شما نسخه هاي جالبي دارد نسخه هايي كه حداقل مي دانيد عوارض جانبي هم ندارد
براي درمان نوزاد مبتلا به زردي مي‌توانيد از شربت ترنجبين و شيرخشت استفاده كنيد. اين شربت مي‌تواند در مدت زماني 8 تا 10 روز زردي نوزاد را برطرف كند. براي تهيه اين شربت گياهي بايد 1 قاشق غذاخوري از ترنجبين را در 1 ليوان آب جوش بريزيد و اجاهز دهيد به مدت 5 دقيقه درون آب جوش خيس بخورد.
پس از اين مدت آن را صاف كنيد و به آن يك قاشق چاي خوري شيرخشت به آن اضافه كنيد و آن را هم بزنيد. اين مخلوط را دوباره از صافي عبور دهيد و از آن هر 2 ساعت يك بار، يك قاشق چاي خوري به نوزادتان بدهيد. نوزادتان بايد تا زماني از اين شربت گياهي مصرف كند كه مدفوعش به رنگ زرد طلايي در آيد. بنابراين بايد در طول زماني كه به نوزادتان اين شربت را مي‌دهيد، مدفوع و رنگ پوست او را بررسي كنيد.
در اين حالت بايد مدفوع نوزاد زردطلايي شود و از ميزان زردي پوست او نيز كاسته شود. به اعتقاد درمانگران در صورتي كه مصرف اين شربت به همراه حمام كردن نوزاد با جوشانده اين دو گياه باشد مي‌تواند موجب تسريع روند درماني شود.
و اما يادتان باشد:خودسرانه گياه درماني نكنيد

همانطور كه مصرف بسياري از قرص‌ها و داروهاي شيميايي با عوارض جانبي همراه است، مصرف برخي از گياهان دارويي نيز با عوارض جانبي همراه است. بنابراين پيشنهاد من اين است كه براي مصرف اين گياهان حتما با درمانگر يا متخصص طب سنتي مشاوره كنيد تا از بروز تداخل دارويي پيشگيري كنيد. و با عوارض احتمالي گياهان دارويي نظير ترنجبين و شيرخشت نيز آشنا شويد.
چرا كه اين گياهان دارويي اگر چه به درمان زردي كمك مي‌كنند اما ممكن است موجب بروز اسهال و دلپيچه در برخي از نوزادان شود. در صورتي كه والدين با مشاوره متصص طب سنتي و تحت نظر او اين كار را انجام دهند مي توانند اين مسئله را كنترل كرده و ميزان آن را در نوزادشان به حداقل برسانند.
طب سنتي با ترجبين
بي خطر بودن،كم عارضه بودن گياهان دارويي، بسياري از خانواده ها را متقاعد كرده تا براي حفظ سلامتي جسم و روح و درمان بيماري ها و اختلال هايي كه در 2 سال اول زندگي به سراغ نوزادانشان مي آيد، ازاين شيوه هاي طبيعي و سنتي درماني استفاده كنند.
شيوه هايي كه نه تنها در درمان و تسكين بيماري ها موفق اند بلكه مي توانند با كمترين عارضه جانبي و بدون نياز به داروهاي شيميايي و مدرن براي درمان و تسكين دردهاي دوران نوزادي موثر واقع شوند. دكتر سعيد صانعي مشاور گياه‌درماني و درمانگر در اين باره اطلاعاتي را با شما درميان مي‌گذارد.
درمان زردي با يك نسخه گياهي

بسياري از درمانگران طب بر اين باورند كه مصرف برخي از گياهان دارويي مي‌تواند تاثير بسيار زيادي بر درمان نوزادان مبتلا به زردي دارد.
• مصرف دو گياه دارويي ترنجبين و شيرخشت يكي از بهترين نسخه‌هاي گياهي براي درمان زردي در نوزادان است. به شرط آنكه مصرف اين گياهان با مشاوره متخصص و يا درمانگر طب سنتي باشد.
• حمام درماني با عصاره يا جوشانده گياه دارويي گل بنفشه و گل ختمي نيز يكي ديگر از روش‌هاي درمان زردي است كه مي‌تواند به تنهايي و يا در كنار ديگر شيوه‌هاي درماني مورد استفاده قرار گيرد. در اين شيوه كافي است نوزاد را با جوشانده اين گياهان حمام كنيد.
• رژيم درماني و اصلاح برنامه غذايي مادران شيرده و افزودن ادويه‌ها و گياهان دارويي با طبع خنك نيز يكي ديگر از شيوه‌هاي درمان زردي نوزادان است. مادران با تغيير رژيم غذايي خود با نظارت درمانگر طب سنتي مي‌توانند داروي مورد نياز نوزادشان را از طريق شير به نوزاد خود منتقل كنند.
طب سنتي با ترجبين
چگونه شربت گياهي بسازيم

زمستان و دستور ده دمنوش گياهي براي سرما خوردگي

رايج ترين نوشيدني ما چاي است اما به گفته متخصصان طب سنتي زياده روي در مصرف آن توصيه نمي شود، بنابراين بد نيست در كنار آن نوشيدني هاي جايگزين مانند انواع جوشانده ها و دم نوش هاي گياهي را هم امتحان كنيد كه هم راحت تهيه مي شوند و هم هر نوع سليقه اي را پوشش مي دهند.
جوشانده بادرنجبويه

گياه "بادرنجبويه" از 2000 سال پيش در يونان استفاده دارويي داشته چون در كاهش استرس، التيام زخم ها، درمان دندان درد، آسيب ديدگي گردن و درمان گوش موثر است. همچنين از اين گياه به عنوان دارويي براي درمان تب، سردرد، فشار خون بالا، كابوس هاي شبانه، آنفلوآنزا و حاتلت تهوع ياد مي شود. البته يكي از مهمترين خواص بادرنجبويه اين است كه روي خلق و خوي شما تاثير مي گذارد و بي حوصلگي تان را درمان مي كند.روش تهيه: 15 گرم گياه بادرنجبويه را در يك ليتر آب جوش بريزيد و روي شعله مستقيم گاز قرار دهيد تا جوش بيايد و بعد از خنك شدن و افزودن كمي عسل يا نبات سه تا چهار فنجان در هفته بنوشيد.
نكته طلايي:فراموش نكنيد افراط در مصرف دم نوش ها و جوشانده ها خطرناك است و مي تواند عوارض جانبي داشته باشد. براي مثال نوشيدن بيش از حد جوشانده نعنا كه براي درمان مشكلات گوارشي و نفخ تجويز مي شود. ميزان جذب آهن را كاهش مي دهد و زمينه بروز كم خوني را فراهم مي كند. بنابراين پيش از مصرف دم نوش ها و جوشانده ها با يك متخصص طب سنتي مشورت كنيد.
زمستان و دستور ده دمنوش گياهي براي سرماخوردگي
جوشانده ها از جوشيدن دانه، ريشه يا برگ گياهان در آب جوش تهيه مي شوند. حالا شايد اين سوال پيش بيايد كه چه تفاوتي بين دم نوش و جوشانده وجود داغرد؟ براي تهيه دم نوش ها بايد گياهان دارويي را در آب جوشيده بريزيم و 15 تا 20 دقيقه روي بخار قرار دهيم؛ مثل دم كردن چاي معمولي و بعد از جدا كردن تفاله، نوشيدني را داخل فنجان سرو كنيم. 

خشكي هوا در فصل زمستان يكي از مهمترين دلايل بروز سرفه هاي خشك، به ويژه در افراد مبتلا به حساسيت هاي فصلي يا بيماران تنفسي است. براي حل اين مشكل مي توانيد از جوشانده دارچين كمك بگيريد.روش تهيه: چندتكه چوب دارچين را درون قوري فلزي بريزيد و حدوددو ليوان آب به آن اضافه كنيد و روي حرارت بگذاريد تا بجوشد. نوشيدن اين جوشانده دو تا سه بار در هفته توصيه مي شود. البته خانم هاي باردار بايد دور اين نوشيدني گياهي خط بكشند!
دم نوش زمستاني

افسردگي فصلي نوعي افسردگي است كه هر سال در يك زمان معين در فرد بروز مي كند. اين بيماري معمولا از پاييز و زمستان شروع شده و در بهار يا اوايل تابستان خاتمه مي يابد و با علائمي مانند احساس خستگي، خواب آلودگي، كاهش ميزان انرژي، استرس و اضطراب، افزايش وزن، تمايل به تنهايي و ... همراه است. البته به گفته متخصان طب سنتي به كمك دم نوش زعفران مي توانيد به جنگ اين نوع افسردگي برويد زيرا زعفران علاوه بر اينكه مفرح و نشاط آور است، خاصيت ضد افسردگي هم دارد.روش تهيه: يك قاشق مرباخوري زعفران را همراه تكه كوچكي نبات در سه فنجان آب جوش بريزيد تا 15 دقيقه دم بكشد و هفته اي يك تا دو فنجان از آن بنوشيد اما فراموش نكنيد متخصصان طب سنتي مصرف زياد زعفران را توصيه نمي كنند. همچنين مصرف اين دم نوش براي خانم هاي باردار ممنوع است چون احتمال سقط جنين را افزايش مي دهد.
جوشانده ضد خستگي
متخصصان طب سنتي معتقدند پرتقال ميوه اي است كه كسالت و خستگي هاي شب هاي سرد زمستاني را از بين مي برد. بنابراين پيشنهاد مي شود هفته اي دو تا سه بار در هفته بعد از وعده شام يك فنجان جوشانده پرتقال بنوشيد.روش تهيه: آب دو عدد پرتقال را بگيريد و يك فنجان آب جوش و نصف قاشق غذاخوري عسل به آن اضافه كنيد و 10 دقيقه روي حرارت قرار دهيد و به صورت ولرم ميل كنيد.
جوشانده مخصوص خانم ها

دارچين بوي بدن دهان را از بين مي برد، باعث كاهش قند خون مي شود و در تسكين دردهاي دوران قاعدگي موثر است؛ به ويژه در فصول سرد چرا كه سرما شدت دردهاي قاعدگي را افزايش مي دهد. كافي است در پنج روز نخست عادت ماهانه تان روزانه دو فنجان جوشانده دارچين و زنجبيل بنوشيد.روش تهيه: يك قاشق غذاخوري چوب دارچين خرد شده را با يك بند انگشت زنجبيل نسابيده در دو ليوان آب جوش بريزيد و به مدت 30 دقيقه روي حرارت ملايم قرار دهيد تا به نقطه جوش برسد. سپس 10 دقيقه اين جوشانده را دم كنيد و بعد از شيرين كردن با عسل طبيعي بنوشيد.
جوشانده لاغري
اين در حالي است كه براي تهيه انواع جوشانده بايد گياهان دارويي را با آب سرد يا گرم به مدت 10 تا 15 دقيقه روي حرارت بجوشانيم. البته خواص اين دو نوع نوشيدني با هم متفاوت است و هر يك خاصيت هاي منحصر به فردي دارند.
دستور تهيه 10 جوشانده گياهي براي مقابله با بيماري هاي فصل سرما
زمستان و دستور ده دمنوش گياهي براي سرماخوردگي
دم نوش ضد سرماخوردگي

سرماخوردگي يكي از بيماري هاي رايج پاييز و زمستان است اما متخصصان طب سنتي مي گويند با مصرف دم نوش گشنيز مي توانيد از بروز سرماخوردگي پيشگيري كنيد. حتي نوشيدن اين دم نوش علائم سرماخوردگي را هم در مدت كوتاهي از بين مي برد و در عرض دو روز حالتان خوب مي شود.

روش تهيه: سه قاشق برگ هاي خشك شده گشنيز را در 2 تا 3 فنجان آب جوش بريزيد و به مدت 15 دقيقه دم كنيد و هفته اي 3 تا 4 فنجان از آن بنوشيد.
درمان سرماخوردگي با دم نوش آويشن

گاهي اوقات پيشگيري كارساز نيست و با حمله غافلگيرانه ويروس سرماخوردگي مواجه مي شويد. در چنين شرايطي نوشيدن دم نوش آويشن كمك كننده است چون تاثير زيادي در تسكين سرفه و تنگي نفس دارد.روش تهيه: يك قاشق غذاخوري آويشن را در 2.5 فنجان آب جوش بريزيد و اجازه دهيد حدود 10 دقيقه دم بكشد و روزي 2 تا 3 بار از آن ميل كنيد تا سرماخوردگي تان طي 2 تا 3 روز كاملا خوب شود.
جوشانده اسطوخودوس عليه سرماخوردگي

يكي از مهمترين داروهاي گياهي براي درمان سرماخوردگي، جوشانده اسطوخودوس، پونه، نعنا و آويشن است كه هم خاصيت ضد درد داردو هم باعث تسكين سرفه 9هاي خشك مي شود.روش تهيه: ميزان مساوي از گياهان گفته شده را در ظرفي مناسب بريزيد و دو ليوان آب به آن اضافه كنيد و روي حرارت مستقيم بگذاريد تا جوش بيايد. مصرف اين جوشانده يك ساعت پس از هر وعده غذايي، باعث درمان سرماخوردگي در كوتاه ترين زمان ممكن مي شود.
درمان سرفه هاي خشك با جوشانده دارچين
زمستان و دستور ده دمنوش گياهي براي سرماخوردگي
مدت زيادي تا عيد نوروز باقي نمانده و خيلي ها تصميم مي گيرند سال جديد را با تناسب اندام شروع كنند. اگرچه شما هم جزو اين افراد هستيد و تصميم به كاهش وزن داريد بايد روزانه سه فنجان جوشانده زيره بنوشيد چون به گفته حكماي طب سنتي اين گياه چربي اضافه بدن را مي سوزاند و چاقي را برطرف مي كند و علاوه بر تصفيه خون در تقويت قلب و عروق و درمان مشكلات كليه هم موثر است.روش تهيه: يك قاشق غذاخوري زيره سياه را داخل دو ليوان آب جوش بريزيد و روي شعله مستقيم گاز قرار دهيد و بعد از جوش آمدن زير گاز را خاموش كنيد تا پنج دقيقه دم بكشد سپسي آن را با يك تكه بسيار كوچك نبات شيرين كنيد و هفته اي سه تا چهار فنجان از اين جوشانده را 20 دقيقه بعد از غذا بنوشيد.
جوشانده ضد ديابت

قره قات ميوه اي درختي است كه در جنگل هاي شمال ايرلان مي رويد و علاوه بر درمان اسهال در كاهش ميزان قند خون موثر است و مصرف جوشانده آن چهار بار در هفته به بيماران ديابتي يا افرادي كه زميه ژنتيكي اين بيماري را دارند، توصيه مي شود.روش تهيه: يك قاشق غذاخوري قره قات را با دو ليوان آب سرد مخلوط كنيد و 20 دقيقه روي حرارت قرار دهيد تا جوش بيايد سپس جوشانده را بعد از خنك شدن بنوشيد.

بيماري سرطان و طب سنتي

بيماري سرطان وطب سنتيرازيانه و سرطان سينه

ابتلا به سرطان سينه كابوس بسياري از زنان است. خيلي‌ها نگرانند كه به اين بيماري دچار شوند. اگر شما هم جزء اين افراد هستيد اصلا نگران نباشيد. تحقيقات در سال‌هاي اخير نشان داده است كه خوردن رازيانه مي‌تواند تا حد زيادي از ابتلاء به اين بيماري جلوگيري كند. رازيانه گياهي پاييزي است اما در ساير فصول سال نيز مي‌توان آن را به صورت چاي مصرف كرد.
اين ادويه ها داراي خاصيت ضد سرطاني نيز است از جمله زردچوبه، زنجبيل و رزماري.تقريباً همه ميوه و سبزي هاي تازه خاصيت ضد سرطاني دارد.به دليل دارا بودن فيبر ميوه و سبزيجات از جمله سيب، كلم بروكلي، كلم برگ و... با سرطان لوله گوارشي مقابله مي كند. جوانه ها و آب سبزيجات از جمله علف گندم نيز به دليل داشتن آنتي اكسيدان، آنزيم ها، ويتامين ها و مواد معدني با سرطان مقابله مي كند و مانع از بروز آن مي شود.

● يادآوري چندنكته

۱. مصرف ميوه، سبزي و غلات سبوس دار را افزايش دهيد. مصرف گوشت قرمز، مواد غذايي پرچرب حيواني، غلات و شكر تصفيه نشده راكم كنيد.
هر چند اين نظرات هيچ گاه تاكنون كاملا به اثبات نرسيده است اما تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه اين گياه در درمان و كاهش فعاليت سلولهاي سرطاني غدد لنفاوي، مثانه، پوست و ريه موثر است. مطالعات دانشمندان انگليسي نشان داده است استفاده از اين گياه به بيماران سرطاني كمك زيادي كرده است و به همين دليل در اروپا مارچوبه مهم‌ترين راه حل درمان سرطان است.

سرطان پروستات و كنگر فرنگي

شايد شما اطلاع نباشيد كه اين ماده غذايي تا چه اندازه در پيش گيري از سرطان موثر است اما مردم منطقه مديترانه به خوبي به اين موضوع واقف هستند. نزديك به 3000 سال است كه مردمان اين نواحي از كنگر فرنگي در غذاهاي خود استفاده مي‌كنند و از قديم اعتقاد داشتند كه اين گياه در درمان بيماري‌هاي مختلف موثر است.

به تازگي محققان به تاثيرات بسيار مثبت اين گياه پي بردند و چيزي در حدود 200 مقاله در مورد اين گياه در قاره اروپا چاپ شده است. محققان در دانشگاه جورج آگوست آلمان به اين نتيجه رسيده‌اند كه اين گياه در درمان سرطان پروستات مفيد است. اين گياه بر ترشح هورمون استروژن در بدن تاثير مي‌گذارد و باعث مي‌شود فرد دچار سرطان پروستات نشود، علاوه بر اين كنگر تاثير زيادي در جلوگيري از رشد سلولهاي سرطاني، خصوصا سرطان پروستات دارد.
▪ چاي سبز:
از بوته اي به نام «كاميليا سينسيس» به دست مي آيد و همان بوته اي است كه چاي سياه، سبز و سفيد از آن به دست مي آيد. رنگ، طعم و مزه آن به ميزان رشدبرگ ها، زمان برداشت و طرز عمل آوري آن ارتباط دارد. چاي سبز با سرطان سينه، معده و پوست مقابله مي كند.
۲. ورزش براي سلامت بدن مفيد است.

۳. از مصرف دخانيات پرهيز كنيد.۴ خانم ها بايد به طورمرتب خود را معاينه كنند، زنان و مردان بايد با نشانه ها و علايم سرطان پوست آشنا شوند
بيماري سرطان وطب سنتي
اين گياه سرشار از ويتامين ث، كلسيم، پتاسيم و فيبر است و روي استخوان‌ها نيز اثري مثبت دارد. اما مهمترين تاثير رازيانه افزايش شير مادران و همچنين جلوگيري از ابتلاء به سرطان سينه دارد. اين گياه داراي مقاديري استروژن است و به همين دليل براي جلوگيري از ابتلاء به سرطان سينه و همچنين جلوگيري از رشد سلولهاي سرطاني نيز بسيار مفيد است. البته توجه داشته باشيد كه خوردن اين گياه در زمان بارداري منع شده و در صورتي كه دچار مشكل غلظت خون هستيد بهتر است كه از مصرف اين گياه پرهيز كنيد.

مارچوبه درماني در سرطان

مارچوبه مهمترين گياه در درمان سرطان‌هاي مختلف است. مجله اخبار سرطان مقاله‌اي درباره اثرات مفيد مارچوبه براي درمان سرطان به چاپ رساند. پس از آن بود كه موسسات زيادي در سطح دنيا به سمت تحقيقات در مورد اثرات مارچوبه بر روي سرطان رفتند. برخي معتقدند كه اين گياه اثر معجزه آسايي بر توقف رشد سلول‌هاي سرطاني در بدن بيماران دارد.
بيماري سرطان وطب سنتي

▪ سير:
اين گياه با بروز سرطان گوارشي مقابله مي كند.مصرف سير در حفظ سلامت قلب و عروق نيز نقش دارد.

بيماري سرطان وطب سنتي

▪ عصاره دانه انگور:
نتايج آزمايش هاي باليني نشان مي دهد عصاره دانه انگور با سرطان سينه، معده، روده بزرگ، پروستات و ريه مقابله مي كند. عصاره دانه انگور بي ضرر است.
بيماري سرطان وطب سنتي

▪ ادويه ها:
بيشتر ادويه هايي كه براي پخت غذاها به كار مي رود براي حفظ سلامت مفيد است.

طب سنتي و درمان افسردگي

براي درمان انواع افسردگي، ساليان درازي است كه از انواع داروهاي ضدافسردگي شيميايي استفاده مي‌شود ولي چون درمان افسردگي گاهي چندين ماه يا چندين سال طول مي‌كشد، مصرف‌كنندگان اين داروها هميشه از عوارض جانبي آن ناراضي و نگران هستند؛ به همين دليل، به‌تازگي تحقيقات وسيعي روي گياهان دارويي ضدافسردگي و آرام‌بخش صورت گرفته و تعدادي داروي گياهي مؤثر و داراي حداقل اثرات جانبي به بازارهاي جهاني عرضه شده است
گل محمدي
گياهي بسيار معطر است كه در سرتا سر دنيا به دليل زيبايي بي نظيرش به عنوان گل تزييني كاشته مي‌شود و در ايران براي تهيه گلاب و اسانس به كار مي‌رود. پژوهشگران متعددي در تحقيقات خود اثرات ضددرد و ضد التهابي عصاره گل محمدي را اثبات كرده‌اند. اين گياه تحمل درد را به ميزان بالايي افزايش مي‌دهد. همچنين اين گياه اثر ضد التهابي قابل توجهي (در حد ديكلوفناك) نشان داده است. از ديگر آثار مهم اين گياه مي‌توان به ضد افسردگي، خواب آور ملايم، ضددرد و شادي آور آن اشاره كرد.
طب سنتي و درمان افسردگي
زوفا
گياهي است علفي پايا به ارتفاع 60-20 سانتيمتر، داراي ريشه‌اي ضخيم و منشعب كه از آن ساقه‌هاي متعدد چوبي خارج شده، برگ‌هاي كوچك نوك تيز متقابل و دراي كرك‌هاي فراوان در دو طرف و گل‌هاي آبي رنگ كه بر سطح گل برگ هاي آن نقاط بسيار ريز قرمز رنگي ديده مي‌شود. قسمت مورد استفاده سرشاخه‌هاي گل‌دار بوده كه ضد افسردگي و خستگي عصبي مي‌باشد.
طب سنتي و درمان افسردگي
سنبل الطيب با داشتن خاصيت ضدتشنج در رفع ناراحتي‌هاي عصبي و كاهش صرع نيز مفيد است.
دلهره، تشويش و نگراني را تا حد زيادي از بين مي‌برد و جايگزين خوبي براي قرص‌ها و داروهاي آرام‌بخش است.
مقدار 2تا4 گرم سنبل‌‌الطيب را- كه قبلا كوبيده شده باشد- در يك ليوان آب جوش ريخته به مدت نيم ساعت باقي بگذاريد تا دم بكشد سپس آن را صاف كرده و روزي 3 بار، هر بار يك فنجان ميل كنيد. اين نوشيدني معالج تمام حالات عصبي،سرگيجه ، ناآرامي‌هاي عصبي، ضدترس شبانه اطفال و آرام‌بخش بسيار خوبي براي كارهاي فكري زياد است.
طب سنتي و درمان افسردگي
زعفران

بومي ‌نواحي مختلف آسيا، به‌ويژه جنوب غرب آسيا، جنوب اروپا و جنوب اسپانياست. قسمت مورد استفاده اين گياه- كه به نام زعفران در بازار تجارت موجود است- انتهاي خامه و كلاله گل است.
زعفران حاوي مواد چرب، املاح معدني، موسيلاژ و اسانس‌هاي فراواني است. رنگ زعفران مربوط به ماده‌اي به نام كرويسن است.
مهم‌ترين خاصيت زعفران- كه از قديم مورد توجه بوده- درمان افسردگي است.
زعفران بويي قوي و طعمي‌ تلخ دارد، باعث تحريك اعصاب شده، اثر مسكن دارد و داراي خاصيت آرام‌بخشي و خواب‌آوري است و بالاخره اگر مي‌خواهيد هميشه شاد و خندان باشيد، زعفران بخوريد.
البته مصرف اين گياهان هم بدون عارضه نيست و خواندن اين مطلب نبايد باعث شود داروهايي را كه پزشك برايتان تجويز كرده، به طور ناگهاني قطع كنيد اما شايد با مشورت و تحت‌نظر پزشكتان بتوانيد كم‌كم آنها را جايگزين داروهاي شيميايي كنيد. در اين مطلب به معرفي تعدادي از اين گياهان مي‌پردازيم:
طب سنتي و درمان افسردگي
سنبل الطيب

يكي از قديمي‌ترين گياهان دارويي است كه در ايران و جهان از آن براي مصارف گوناگون دارويي، غذايي و بهداشتي استفاده مي‌شود.
اين گياه به صورت وحشي در جنگل‌هاي كم‌درخت در حاشيه جويبار‌ها و گودال‌ها مي‌رويد.
قسمت مورد استفاده اين گياه، ريشه آن است و معمولا از ريشه گياهي كه بيش از 3سال عمر دارد، استفاده مي‌شود. سنبل الطيب پس از خشك شدن به رنگ قهوه‌اي درمي‌آيد و طعم آن تلخ ولي خوشبو و معطر است و عطر آن پس از خشك شدن، بيشتر مي‌شود.
بوي مطبوع اين گياه به قدري است كه گربه آن را از فواصل دور هم تشخيص مي‌دهد و به طرف آن مي‌رود؛ به همين علت، به اين گياه علف گربه نيز مي‌گويند.
تاثير دارويي ريشه تازه اين گياه، 3برابر خشك شده آن است. سنبل الطيب بايد در حرارت كم خشك شود زيرا حرارت بالا تمام اثر دارويي آن را از بين مي‌برد. يكي از مهم‌ترين خواص دارويي اين گياه خاصيت آرام‌بخش بودن آن است.
زعفران را بايد در شيشه‌هاي دربسته و دور از نور نگهداري كنيد زيرا عطر و رنگ خود را در اثر نور از دست مي‌دهد. اسانس زعفران تبخيرشدني است و در صورت نگهداري نامناسب به مرور زمان اسانس آن تبخير، از اثرات دارويي و طعم و مزه آن كاسته شده و مرغوبيت خود را نيز از دست مي‌دهد.
با توجه به اينكه مواد معطر گياه در حالت پودر شده، بسيار سريع‌تر از پودر نشده آن تبخير مي‌شود پس بهتر است زعفران را تا موقع مصرف پودر نكنيد يا در صورت پودر كردن، در ظرف دربسته نگهداري كنيد.
از مضرات زعفران اين است كه روي سيستم توليد مثل اثر دارد؛ بنابراين زنان حامله بايد از خوردن زياد آن اجتناب كنند.
در ضمن خوردن زياد زعفران براي كليه‌ها مضر است و اشتها را نيز كم مي‌كند.
طب سنتي و درمان افسردگي
علف چاي

در حال حاضر، يكي از بهترين داروهاي گياهي ضدافسردگي- كه خاصيت دارويي و خواص ارزنده ديگري نيز دارد- علف چاي است.
قدمت مصرف اين گياه، بيش از 2 هزار سال است و نزد بيشتر اقوام و ملل جهان به عنوان بهترين داروي بيماري‌هاي عصبي مورد استفاده بوده است.
اكنون بيش از 50كارخانه داروسازي جهان از گياه علف چاي، داروهاي مختلف ضدافسردگي تهيه مي‌كنند. اين گياه در ايران با نام‌هاي ديگري نظير گل‌راعي، علف هزارچشم و هوفاريقون شناخته مي‌شود.
قسمت مورد استفاده اين گياه، سرشاخه گلدار گياه تازه يا گياه خشك‌شده و نيز گل‌هاي تازه گياه است.
علف چاي در درمان افسردگي‌هاي خفيف عصبي همچون افسردگي‌هاي دوران يائسگي و درمان خستگي‌هاي عصبي مؤثر است. خاصيت اين گياه در درمان افسردگي به اثبات رسيده است.
ماده مؤثر اين گياه هايپريسين است.اين گياه را نيز مي‌توانيد به صورت چاي، دم ‌كرده و نوش‌جان كنيد.
طب سنتي و درمان افسردگي
آويشن باغي
گياهي است چندساله و معطر، داراي ساقه چهارگوش با جلاي بنفش رنگ، برگ‌هاي نيزه‌اي كوچك و گل‌هاي كوچك به رنگ‌هاي سفيد، صورتي يا ارغواني، اندام دارويي آن سرشاخه گل‌دار است. گونه‌هاي مختلف اين گياه در بيش‌تر مناطق كشور يافته مي‌شود و داراي اثرات شادي‌آور و برطرف كننده افسردگي مي‌باشد. مصرف آن در بارداري و در افراد با فشار خون بالا ممنوع است.
طب سنتي و درمان افسردگي