طب سنتي با ترجبين

طب سنتي براي شما نسخه هاي جالبي دارد نسخه هايي كه حداقل مي دانيد عوارض جانبي هم ندارد
براي درمان نوزاد مبتلا به زردي مي‌توانيد از شربت ترنجبين و شيرخشت استفاده كنيد. اين شربت مي‌تواند در مدت زماني 8 تا 10 روز زردي نوزاد را برطرف كند. براي تهيه اين شربت گياهي بايد 1 قاشق غذاخوري از ترنجبين را در 1 ليوان آب جوش بريزيد و اجاهز دهيد به مدت 5 دقيقه درون آب جوش خيس بخورد.
پس از اين مدت آن را صاف كنيد و به آن يك قاشق چاي خوري شيرخشت به آن اضافه كنيد و آن را هم بزنيد. اين مخلوط را دوباره از صافي عبور دهيد و از آن هر 2 ساعت يك بار، يك قاشق چاي خوري به نوزادتان بدهيد. نوزادتان بايد تا زماني از اين شربت گياهي مصرف كند كه مدفوعش به رنگ زرد طلايي در آيد. بنابراين بايد در طول زماني كه به نوزادتان اين شربت را مي‌دهيد، مدفوع و رنگ پوست او را بررسي كنيد.
در اين حالت بايد مدفوع نوزاد زردطلايي شود و از ميزان زردي پوست او نيز كاسته شود. به اعتقاد درمانگران در صورتي كه مصرف اين شربت به همراه حمام كردن نوزاد با جوشانده اين دو گياه باشد مي‌تواند موجب تسريع روند درماني شود.
و اما يادتان باشد:خودسرانه گياه درماني نكنيد

همانطور كه مصرف بسياري از قرص‌ها و داروهاي شيميايي با عوارض جانبي همراه است، مصرف برخي از گياهان دارويي نيز با عوارض جانبي همراه است. بنابراين پيشنهاد من اين است كه براي مصرف اين گياهان حتما با درمانگر يا متخصص طب سنتي مشاوره كنيد تا از بروز تداخل دارويي پيشگيري كنيد. و با عوارض احتمالي گياهان دارويي نظير ترنجبين و شيرخشت نيز آشنا شويد.
چرا كه اين گياهان دارويي اگر چه به درمان زردي كمك مي‌كنند اما ممكن است موجب بروز اسهال و دلپيچه در برخي از نوزادان شود. در صورتي كه والدين با مشاوره متصص طب سنتي و تحت نظر او اين كار را انجام دهند مي توانند اين مسئله را كنترل كرده و ميزان آن را در نوزادشان به حداقل برسانند.
طب سنتي با ترجبين
بي خطر بودن،كم عارضه بودن گياهان دارويي، بسياري از خانواده ها را متقاعد كرده تا براي حفظ سلامتي جسم و روح و درمان بيماري ها و اختلال هايي كه در 2 سال اول زندگي به سراغ نوزادانشان مي آيد، ازاين شيوه هاي طبيعي و سنتي درماني استفاده كنند.
شيوه هايي كه نه تنها در درمان و تسكين بيماري ها موفق اند بلكه مي توانند با كمترين عارضه جانبي و بدون نياز به داروهاي شيميايي و مدرن براي درمان و تسكين دردهاي دوران نوزادي موثر واقع شوند. دكتر سعيد صانعي مشاور گياه‌درماني و درمانگر در اين باره اطلاعاتي را با شما درميان مي‌گذارد.
درمان زردي با يك نسخه گياهي

بسياري از درمانگران طب بر اين باورند كه مصرف برخي از گياهان دارويي مي‌تواند تاثير بسيار زيادي بر درمان نوزادان مبتلا به زردي دارد.
• مصرف دو گياه دارويي ترنجبين و شيرخشت يكي از بهترين نسخه‌هاي گياهي براي درمان زردي در نوزادان است. به شرط آنكه مصرف اين گياهان با مشاوره متخصص و يا درمانگر طب سنتي باشد.
• حمام درماني با عصاره يا جوشانده گياه دارويي گل بنفشه و گل ختمي نيز يكي ديگر از روش‌هاي درمان زردي است كه مي‌تواند به تنهايي و يا در كنار ديگر شيوه‌هاي درماني مورد استفاده قرار گيرد. در اين شيوه كافي است نوزاد را با جوشانده اين گياهان حمام كنيد.
• رژيم درماني و اصلاح برنامه غذايي مادران شيرده و افزودن ادويه‌ها و گياهان دارويي با طبع خنك نيز يكي ديگر از شيوه‌هاي درمان زردي نوزادان است. مادران با تغيير رژيم غذايي خود با نظارت درمانگر طب سنتي مي‌توانند داروي مورد نياز نوزادشان را از طريق شير به نوزاد خود منتقل كنند.
طب سنتي با ترجبين
چگونه شربت گياهي بسازيم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.