کاشت مو به روش میکروگرافت

مانند سلامتی و جوانی، بسیاری از ما قفل های خود را بدیهی می دانیم - یعنی تا زمانی که از بین نروند. برای بسیاری از افراد، کاشت مو می تواند کاشت مو به روش میکروگرافت به بازگرداندن موهایی مانند موهای پر - یا حداقل پرتر - کمک کند.

اگر لاغر شدن یا کچل شدن واقعا شما را آزار می دهد، این روش می تواند یکی از راه های اطمینان بیشتر در مورد ظاهرتان باشد. اما ابتدا با پزشک خود در مورد آنچه می توانید در حین و بعد از جراحی انتظار داشته باشید صحبت کنید.

کاشت مو چیست؟

گرافت مو – گرافت مو تکه های کوچکی از پوست سر حاوی یک یا دو تار مو است که برای قسمت سالم سر (معمولاً پشت سر) برداشت می شود کاشت مو به روش ترکیبی و سوپرترکیبی و به قسمتی از پوست سر پیوند می شود. اغلب به عنوان شاخه های مو شناخته می شود.
گرافت مو – گرافت مو تکه های کوچکی از پوست سر حاوی یک یا دو تار مو است که برای قسمت سالم سر (معمولاً پشت سر) برداشت می شود و به قسمتی از پوست سر پیوند می شود. اغلب به عنوان شاخه های مو شناخته می شود.

این یک نوع جراحی است که موهای شما را حرکت می دهد و باید ناحیه ای را با موهای نازک یا بدون موهای پر کنید. پزشکان از دهه 1950 این پیوندها کاشت مو به روش SUT را در ایالات متحده انجام می دهند، اما تکنیک ها در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده است.

شما معمولا این روش را در مطب دکتر انجام می دهید. ابتدا، جراح پوست سر شما را تمیز می کند و دارویی برای بی حس کردن پشت سر شما تزریق می کند. پزشک شما یکی از دو روش را برای پیوند انتخاب می کند: جراحی نوار واحد فولیکولی (FUSS) یا استخراج واحد فولیکولی (FUE).

با FUSS، جراح یک نوار 6 تا 10 اینچی از پوست را از پشت سر شما برمی دارد. آن را کنار می گذارند و پوست سر را بسته می دوزند. این ناحیه کاشت مو به روش SFUE و SFUEplus بلافاصله توسط موهای اطراف آن پنهان می شود.

در مرحله بعد، تیم جراح نوار پوست سر برداشته شده را به 500 تا 2000 گرافت ریز تقسیم می کند که هر کدام دارای یک مو یا فقط چند تار مو هستند. تعداد و نوع پیوندی که دریافت می‌کنید به نوع مو، کیفیت، رنگ و اندازه ناحیه‌ای که پیوند را انجام می‌دهید بستگی دارد.

اگر روش FUE را انجام می‌دهید، تیم جراح پشت پوست سر شما را می‌تراشد. سپس، پزشک فولیکول های مو را یکی یکی از آنجا خارج می کند. این کاشت مو به روش Sapphire FUE ناحیه با نقاط کوچکی بهبود می یابد که موهای موجود شما را می پوشاند.

پس از آن مرحله، هر دو روش یکسان است. پس از اینکه گرافت ها را آماده کردند، جراح ناحیه ای را که مو در آن می رود را تمیز و بی حس می کند، سوراخ ها یا شکاف هایی را با چاقوی جراحی یا سوزن ایجاد می کند و هر گرافت را با ظرافت در یکی از سوراخ ها قرار می دهد. آنها احتمالاً از سایر اعضای تیم برای کاشت پیوندها نیز کمک خواهند گرفت.

بسته به اندازه پیوندی که دریافت می کنید، فرآیند حدود 4 تا 8 ساعت طول می کشد. اگر به ریزش مو ادامه می دهید یا تصمیم می گیرید موهای ضخیم تری می خواهید، ممکن است بعداً به روش دیگری نیاز داشته باشید.

انتظارات و بهبودی
پس از جراحی، پوست سر شما ممکن است بسیار حساس باشد. ممکن است برای چند روز نیاز به مصرف داروهای مسکن داشته باشید. جراح از شما می خواهد که حداقل یک یا دو روز روی پوست سرتان بانداژ بپوشید. آنها همچنین ممکن است یک آنتی بیوتیک یا یک داروی ضدالتهابی را برای شما تجویز کنند تا چند روز مصرف کنید. اکثر افراد 2 تا 5 روز پس از عمل می توانند به سر کار بازگردند.

در عرض 2 تا 3 هفته پس از جراحی، موهای کاشته شده می ریزند، اما باید در عرض چند ماه متوجه رشد جدید شوید. اکثر افراد پس از 6 تا 9 ماه شاهد 60 درصد رشد موهای جدید خواهند بود. برخی از جراحان داروی رشد مو ماینوکسیدیل (Rogaine) را برای بهبود رشد مو پس از کاشت تجویز می کنند، اما مشخص نیست که چقدر خوب عمل می کند.

خطرات و هزینه های درمان
قیمت کاشت مو تا حد زیادی به مقدار موهایی که در حال حرکت هستید بستگی دارد، اما به طور کلی از 4000 تا 15000 دلار متغیر است. اکثر طرح های بیمه آن را پوشش نمی دهند.

مانند هر نوع جراحی، پیوند نیز خطراتی از جمله خونریزی و عفونت دارد. همچنین امکان ایجاد زخم و رشد موهای جدید غیرطبیعی وجود دارد.

در حدود زمانی که قفل های جدید شروع به رشد می کنند، برخی افراد دچار التهاب یا عفونت فولیکول های مو می شوند که فولیکولیت نامیده می شود. آنتی بیوتیک ها و کمپرس ها می توانند این مشکل را برطرف کنند. همچنین ممکن است به‌طور ناگهانی مقداری از موهای اصلی در ناحیه‌ای که رشته‌های جدید را گرفته‌اید از دست بدهید، که به آن ریزش شوک می‌گویند. اما بیشتر اوقات، دائمی نیست.

با پزشک خود در مورد این خطرات و میزان بهبودی احتمالی از جراحی صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تصمیم بگیرید که آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر.