با درمان گياهي سوزش ادرار چقدر آشنايي داريد؟

يك نوع درمان گياهي سوزش ادرار جوشانده عناب خشك به مقدار ٣٠ تا ٤٠ گرم در يك ليتر آب كه به مدت نيم ساعت بجوشد براى درمان ناراحتي هاي مجارى ادرار مفيد است.
يك كيلو گرم بادام را بايد پوست كند و آن را در هاونى كه كمى آب دارد كوبيد تا خميرى بدست آيد. اين خمير را در يك ليتر آب و پانصد گرم شكر حل كرده بعد آن را در صافى با فشار صاف كرده و هفتصد گرم قند و دويست و پنجاه گرم عرق بهار نارنج را به آن اضافه مى نمائيم شربت حاضر است.
درمان گياهي سوزش ادرار
جوشاندهء برگ زغال اخته ي فرنگى به مقدار سى گرم در يك ليتر آب براى بچه‌هايى كه ادرار خود را نمى توانند نگه دارند و پى در پى ادرار مي كنند توصيه شده است.
درمان گياهي سوزش ادرار
با بادام شيرين شربتى بنام (شربت بادام) تهيه مى كنند كه در مورد التهاب و تورم اعضاء تناسلى و ادرار مفيد است. اين شربت خنك و مسكن مى باشد و براى تهيه ي آن بايد اينطور عمل كرد:
درمان گياهي سوزش ادرار
اگر شيره ي تخم كدو را در شير يا آب بپزيد، درد ورم مجارى ادرار را بر طرف مى كند.
درمان گياهي سوزش ادرار
با بادام شيرين، شير بادام را تهيه مى كنند كه مصرف آن براى درمان مجارى ادرار توصيه مى شود. پنجاه گرم بادام شيرين و پنجاه گرم شكر يا عسل و يك ليتر آب لازم است. بادامها را در آب نيم گرم بخيسانيد و پوست بكنيد و آن را در هاونى كه كمى آب سرد در آن ريخته‌ايد بكوبيد تا خميرى به دست آيد. بعد اين خمير را با آبى كه مانده است مخلوط و حل كنيد. شكر يا عسل را در آن بريزيد و خوب هم بزنيد تا حل شود و بعد آن را از صافى نازكى رد كنيد.
دستور ديگر براى تهيه شير بادام اين است كه دوازده بادام را كه با پوست آن شكسته‌اند دوازده دقيقه در نيم ليتر شير بجوشانند و بعد آن را از صافى نازكى رد كنند.
با درمان گياهي سوزش ادرار چقدر آشنايي داريد؟
درمان گياهي سوزش ادرار
گل و ريشه نيلوفر آبى براى درمان گياهي سوزش ادرار مصرف مي شود. يك قاشق قهوه خورى گل خشك نيلوفر آبى را در يك فنجان آبجوش به مدت ١٠ دقيقه دم كنيد و روزى ٢ إلى ٣ فنجان ميل كنيد.
درمان گياهي سوزش ادرار
ادرار نكردن، دستگاه بدن را مسموم مي سازد، در چنين مواردى بايد سه يا چهار قاشق قهوه خورى پياز رنده شده را روى نان و مربا ريخت و خورد و يا آن را با سوپ شير و يا سوپ سبزى مصرف نمود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.