درمان آلزايمر و طب سنتي

كارشناسان در حال مطالعه هستند كه چگونه رژيم غذايي ممكن است زمان شروع و پيشرفت بيماري آلزايمر را تحت تأثير قرار دهد. 
رژيم غذايي مديترانه‌اي

اخيراً مطالعاتي توسط محققان بخش مغز و اعصاب در مركز پزشكي دانشگاه كلمبيا در نيويورك انجام‌شده كه در مورد رژيم‌هاي غذايي معمولي مردم كشورهاي اطراف مديترانه مي‌باشد. رژيم غذايي مديترانه‌اي شامل انواع ميوه‌ها، سبزيجات، حبوبات، ماهي، روغن زيتون، برخي فرآورده‌هاي لبني، و گوشت و مرغ آن هم به ميزان كم مي‌باشد.
درمان آلزايمر وطب سنتي
اگرچه مطالعات بيشتري نياز است، اما نتايج اين مطالعات، بيانگر كاهش خطر ابتلا به آلزايمر و كاهش مرگ‌ومير اين بيماران بوده است.با اين گفته‌ها، طبق تحقيقاتي كه در زمينه آلزايمر انجام‌شده، بسياري از محققان بر اين باور هستند كه افراد بايد شيوه مناسب و سالمي را براي زندگي خود اتخاذ كنند، به اين ترتيب كه مثلاً غذاهاي حاوي اسيدهاي چرب اشباع‌شده را بسيار كاهش دهند و بيشتر از آنتي‌اكسيدان‌ها و ويتامين‌هاي گروه B استفاده نمايند.
آخرين تحقيقات راجع به اين بيماري را با هم مرور مي‌كنيم:در زندگي هيچ‌چيز ترسناك‌تر از اين نيست كه كساني را كه دوست داريم و به آن‌ها عشق مي‌ورزيم و همين طور گذشته خودمان، و حتي شخص خودمان را فراموش كنيم. بيش از 5 ميليون نفر در آمريكاي شمالي با اين بيماري دست و پنجه نرم مي‌كنند.درمان آلزايمر وطب سنتي
به طور خاص، مطالعات نشان داده‌اند كه پس از انجام آزمايشات مختلف روي موش‌هاي صحرايي و موش‌هاي آزمايشگاهي به منظور مطالعه روند توسعه بيماري آلزايمر، ديده شد كه عملكرد ذهني آن‌ها پس از استفاده از زغال‌اخته، توت‌فرنگي و توت‌ها، بهبود يافته است.
چاي سبز نيز از منابع مهم آنتي‌اكسيدان‌هاست. با اين وجود هنوز به طور خاص ثابت نشده كه براي پيشگيري از آلزايمر مفيد است يا خير، اما ثابت شده كه استفاده از چاي سبز آن هم به تعداد 5 فنجان در روز، بروز بيماري‌هاي قلبي را كاهش مي‌دهد.
درمان آلزايمر وطب سنتي
با وجود تحقيقات گسترده به عمل آمده، درمان قطعي براي درمان بيماري آلزايمر به دست نيامده و هنوز هم علت بروز اين بيماري كاملاً ناشناخته باقي مانده است. كارشناسان علت بروز اين بيماري را مجموعه‌اي از عوامل ژنتيكي و محيطي مي‌دانند، ولي آن‌ها هنوز در حال بررسي اين موضوع هستند كه چگونه آلزايمر به وجود مي‌آيد و چگونه مي‌توانند از بروز آن جلوگيري كنند. يكي از موارد منطقي كشف‌شده در اين مورد، رژيم‌هاي غذايي هستند. تحقيقات نشان مي‌دهند كه ارتباط خاصي بين غذاها و آلزايمر وجود دارد.
اسيدهاي چرب امگا 3

بسياري از تحقيقات، بيانگر ارتباط بين رژيم غذايي حاوي ميزان بالايي ماهي و اسيدهاي چرب امگا-3 و كاهش پيشرفت آلزايمر بوده‌اند.
ويتامين‌هاي گروه B
مطالعات نشان داده‌اند كه راديكال‌هاي آزاد مولكول‌هاي ناپايداري هستند كه باعث پيري زودرس مي‌شوند و سلول‌هاي بدن را از بين مي‌برند. براي كاهش تماس با راديكال‌هاي آزاد، كمتر در برابر آلاينده‌هاي زيست‌محيطي قرار بگيريد و سيگار نكشيد.
به هر حال، راديكال‌هاي آزاد محصول سوخت و ساز بدن هستند، اتفاقي كه در هر دقيقه از روز رخ مي‌دهد. از آنجايي كه از بين بردن راديكال‌هاي آزاد به طور كامل غيرممكن است، مصرف غذاهاي حاوي آنتي‌اكسيدان‌ها، مثل ويتامين E، ويتامين C، بتاكاروتن و فلاوونوييدها، مي‌تواند كمك كند.غذاهايي كه داراي آنتي‌اكسيدان‌هاي زيادي هستند، عبارتند از توت‌ها، سبزيجات با برگ سبز تيره و سبزيجات نارنجي رنگ، آجيل‌ها و لوبياها.
سطح بالاي هموسيستئين در خون با خطر زوال عقل در ارتباط است. تحقيقات نشان داده‌اند كه افزايش مصرف فولات و ويتامين‌هاي B6 و B12، با از بين بردن هموسيستئين در ارتباط مي‌باشد كه مي‌تواند از بروز آلزايمر پيشگيري كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.