طب سنتي ودرمان ريزش مو

معروف‌ترين و پرمصرف‌ترين نوشيدني در ايران و بسياري از كشورهاي آسيايي چاي است كه بيش‌تر به دو نوع سبز و سياه مشاهده مي‌شود. تحقيقات ثابت كرده كه نوشيدن چاي سبز تاثير به سزايي بر فرآيند پيري دارد. چاي منبع غني از آنتي اكسيدان بوده و با روند پيري در بدن مبارزه مي‌كند.
گياهي علفي و چندساله كه در چشمه‌ها، اطراف آب‌ها و مرداب مي‌رويد. برگ‌هاي آن به رنگ سبز تيره و بدون كرك مي‌باشد. گل‌ها به صورت خوشه‌اي و به رنگ سفيد در انتهاي ساقه ظاهر مي‌شوند. اين گياه ضد بيماري‌هاي قارچي پوست و تقويت كننده پياز موي سر مي‌باشد. علاوه بر اين جهت درمان زخم‌هاي چركين هم مفيد است.
شاه پسند وحشي
گياهي است علفي، داراي ساقه چهارگوش برگ‌هاي لوزي شكل دندانه‌دار و گل‌هايي قيفي شكل، معطر و به رنگ‌هاي سفيد، گلي يا سوسني كه به حالت خودرو در دشت‌ها و كنار جاده‌ها مي‌رويد. اين گياه در بسياري مناطق ايران به ويژه استان‌هاي غربي و شمال غربي مي‌رويد و تمام قسمت‌هاي آن به ويژه برگ‌ها و سرشاخه‌هاي گل‌دار داراي خاصيت دارويي است. اين گياه مقوي پوست، ضدالتهاب‌هاي پوستي و پاك كننده مي‌باشد. هم چنين رشد موها را تقويت مي‌كند.
رزماري (اكليل كوهي)‌
گياهي هميشه سبز و بوته‌اي، برگ‌ها متقابل كشيده، نخي و بسيار معطر، پرورش رزماري در بيش‌تر نقاط كشور متداول است. اندام‌ دارويي رزماري برگ‌ها و سرشاخه‌هاي گل دار بوده كه داراي تركيبات ويژه‌اي است كه سبب تحريك متابوليسم و تسريع گردش خون و سبب گشادكنندگي عروق و موبرگ‌ها شده و بدين ترتيب باعث تقويت و شادابي پوست و مو مي‌گردد.
رازيانه (باديان)
گياهي علفي، پايا، داراي برگ‌هاي شويدي، گل‌هاي چتري زرد رنگ و دانه‌هاي به رنگ كرمي يا زرد روشن، شبيه دانه زيره و معطر رازيانه در اكثر نقاط كشور به ويژه مناطق نيمه گرم موجود است. اندام دارويي رازيانه دانه‌هاي آن است كه مصرف موضعي آن داراي اثر پاك كننده روشن كننده و ضدالتهاب پوست مي‌باشد
طب سنتي ودرمان ريزش مو
ختمي
گياهي علفي و چند ساله به ارتفاع نيم تا يك و نيم متر،ساقه‌ داراي كرك‌هاي نرم و گل‌ها به رنگ‌هاي سفيد، صورتي يا بنفش، اين گياه در اكثر مناطق كشور وجود دارد و اندام دارويي آن ريشه، برگ و گل آن است. ريشه و برگ ختمي اثر نرم كننده و ضدالتهاب پوست، برطرف كننده خشكي و خارش پوست و تقويت كننده موها مي‌باشند.
ختمي بنفش (پنيرك)
گياهي علفي و چندساله با ريشه دوكي شكل، ساقه‌اي پوشيده از پرز و گل‌هاي صورتي كه از كنار برگ‌ها مي‌رويند. اين گياه در بيش تر قسمت‌هاي ايران وجود دارد و اندام دارويي آن برگ، ريشه وگل مي‌باشد. گل پنيرك نرم كننده و ضدالتهاب پوست، برطرف كننده جوش صورت و ضدآفتاب سوختگي مي‌باشد.
بنفشه سه رنگ
گياهي يك ساله، داراي برگ‌هايي با شكل‌هاي متنوع از قبيل برگي و نيزه‌اي گل‌ها زرد، بنفش يا چند رنگ، اين گياه به عنوان گياه زينتي در باغچه‌ها كاربرد فراوان دارد. قسمت قابل استفاده گل‌ها و برگ‌هاي آن است كه داراي اثر نرم كننده معرق، ضد اگزما و تسكين دهنده التهابات مي‌باشد.
طب سنتي ودرمان ريزش مو
علف چشمه (بولاغ اوتي، آب تره)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.